Facebook

5 tips voor het gebruik van Facebook om uw bedrijf te promoten

Zoals we allemaal weten, is Facebook tegenwoordig een van de grootste sociale netwerksites ter wereld. Met naar schatting 80 miljoen actieve gebruikers wordt Facebook tegenwoordig beschouwd als de populairste sociale netwerksite. De meeste mensen gebruiken Facebook om contact te houden met vrienden en familie, maar sommigen gebruiken de site als middel om zichzelf of hun bedrijf te promoten.

Door de jaren heen hebben internetmarketeers sociale media op veel manieren gebruikt en Facebook valt zeker in deze categorie. In feite gebruikt meer dan 80% van de internetmarketeers Facebook nu als hun belangrijkste bron van online promotie. Als u echter geen groot budget heeft om te investeren, stelt deze hachelijke situatie u in staat om uw marketingideeën strategischer en creatiever te benaderen. Hieronder volgen enkele eenvoudige manieren waarop u het meeste uit het sociale netwerk kunt halen:

Een blog. Bij sociale media draait alles om blogs. Dus als het gaat om het online promoten van jezelf of je bedrijf, is het alleen maar logisch om een ​​blog te beginnen. Maak een blog speciaal voor uw niche en dien deze in bij populaire mappen zoals Blogger en Squidoo.

o Linkuitwisseling. U kunt ook een koppeling maken tussen uw blogpost of pagina en een andere blogger die hetzelfde of een soortgelijk onderwerp heeft als dat van u. Door links uit te wisselen, kunt u meer mensen aan uw blog blootstellen, waardoor de bekendheid toeneemt. Dit zal uiteindelijk het verkeer naar uw website vergroten.

o Forums. Een van de grootste geheimen van socialemediamarketing is door te profiteren van forums. Maak gebruik van de populaire forums in uw niche en neem deel aan discussies die betrekking hebben op uw product, dienst of website.

o Raak betrokken bij forums. Maar blijf niet gewoon zitten wachten tot mensen naar je toe komen; ga daarheen en neem actief deel aan gesprekken. Mensen houden ervan om met andere mensen om te gaan, dus door deel te nemen aan gesprekken en discussies kunt u goede relaties met mensen opbouwen en uw geloofwaardigheid vergroten.

o Maak een video. Er zijn veel mensen die sociale netwerksites zoals Facebook en MySpace gebruiken om video's te maken en te delen. Nu kunt u video's gebruiken als hulpmiddel om uw bedrijf op de markt te brengen.

o Maak een YouTube-video. Het maken van een video of een korte clip die als advertentie voor uw bedrijf, uw producten en uw diensten zal dienen, is een geweldige manier om veel aandacht op uw site te vestigen en om bekendheid te geven aan uw bedrijf.

o Word lid van Facebook-pagina's. Facebook is een krachtige marketingtool als het op de juiste manier wordt gebruikt, dus het is een geweldig idee om lid te worden van groepen en gemeenschappen waar de door jou gekozen doelgroep zich bevindt.

o Raak betrokken bij Twitter. Twitter is een geweldig platform om uw producten, diensten en uw blog te promoten vanwege het microblogsysteem, waarmee u op specifieke tijden en in specifieke groepen berichten kunt posten. Zorg ervoor dat uw tweets interessant, informatief en relevant zijn.

o E-mail nieuwsbrieven. Het maakt niet uit wat voor soort marketing je gebruikt, maar als je e-mailnieuwsbrieven gebruikt, kun je direct impact hebben op de mensen die ze lezen.

o Bladwijzers. Veel mensen geven de voorkeur aan sociale netwerksites zoals Facebook boven bladwijzers, dus zorg ervoor dat u een expert wordt in dit proces door ook uw inhoud te bookmarken.

Een zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zodra u meer bedreven bent in SEO, kunt u deze twee tools in uw voordeel gebruiken.

o Bouwen aan uw pagina. U hoeft geen duizenden dollars uit te geven om lid te worden van verschillende sociale netwerksites; alles wat je nodig hebt is een website waarmee je pagina's kunt maken en andere leden kunt uitnodigen.

o Link Building. Als je meer Facebook-fans en meer vrienden wilt krijgen, moet je ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk inkomende links van verschillende webmasters krijgt.

En tot slot moet je het leuk maken. Houd er rekening mee dat u probeert een langdurige relatie op te bouwen met een bedrijfseigenaar, dus dat moet u doen.