Tips voor het repareren van laptops
Als u uw laptop laat repareren door de professionele service van uw plaatselijke laptopreparatieservice, kunt u zowel geld als tijd en stress besparen. De meesten van ons zijn er geweest; we hebben meerdere uitstapjes moeten maken naar de plaatselijke computerwinkel of ijzerhandel om onze laptop te laten repareren. Mogelijk kunt u in de plaatselijke winkel veel voor uw laptop krijgen, maar de reparateur gaat er meestal vanuit dat u hem na een paar dagen terugbrengt. U moet uw laptop meenemen, meestal met alle benodigde documenten om aan te tonen dat het probleem alleen cosmetisch van aard is en niet ernstig.
De meeste reparatiewerkplaatsen rekenen een kleine vergoeding voor elke laptopreparatie en brengen u vervolgens een beetje meer in rekening elke keer dat u uw laptop terugbrengt. Sommige reparatiewerkplaatsen bieden zelfs gratis diensten aan. Voor uw gemak wilt u misschien wat onderzoek doen op internet voordat u de definitieve beslissing neemt over welke plaatselijke laptopreparatiewerkplaats u wilt gebruiken.
Veel reparatiewerkplaatsen zijn vierentwintig uur per dag open, dus je kunt ook daadwerkelijk naar het reparatiecentrum gaan om naar de laptop te kijken. Neemt de reparateur uw laptop niet mee, dan laat hij u weten dat u de volgende dag terug kunt komen om deze op te halen. Soms zal hij erg toegeeflijk zijn en u een terugbetaling of een vervangende laptop geven als de laptop niet kan worden gerepareerd.
Kijk bij een bezoek aan de reparatiewerkplaats goed naar de plaats, vooral als het een vrij nieuwe is. Er kunnen afgebroken borden in het raam zijn die erop kunnen wijzen dat de winkel niet zo goed bekend staat als je zou verwachten.
Vraag naar referenties van klanten die eerder naar de reparatiewerkplaats zijn gegaan. Een plaatselijke reparatiewerkplaats houdt normaal gesproken een lijst bij van tevreden klanten die hun laptop voor reparatie bij hen hebben gebracht. Bekijk ze eerst voordat u de technicus aan uw laptop laat werken. Het is altijd het beste om met een echte persoon te praten voordat u gevoelige informatie aan een computertechnicus verstrekt.
Als je eenmaal contact hebt opgenomen met de reparateur en een afspraak hebt gemaakt, neem dan zeker je laptop mee. De meeste reparaties zijn binnen dertig minuten voltooid, maar het is het beste om er minstens twee uur te zijn om ervoor te zorgen dat het probleem snel wordt verholpen. Als de technicus het probleem niet kan oplossen, aarzel dan niet om hem om terugbetaling of een vervangende laptop te vragen. Als ze weigeren het item te verstrekken, ga dan zonder.
Voor meer uitgebreide zaken, zoals een beschadigde accu, LCD, harde schijf of andere elektronica, moet u mogelijk een extra bedrag betalen voor reparatie. Dit hangt af van hoeveel schade er is aangericht. Als de laptop volledig is vernietigd, moet u mogelijk een geheel nieuwe aanschaffen. Sommige reparatiewerkplaatsen geven u een volledige terugbetaling of een vervangende laptop als uw laptop niet volledig functioneel is nadat de reparatie is uitgevoerd.
Als u besluit om een ​​reparatiewerkplaats te gebruiken in plaats van het zelf te doen, zijn er enkele dingen waar u rekening mee moet houden. De belangrijkste is of de plaatselijke winkel garanties geeft. Als de plaatselijke winkel uw laptop niet kan repareren, kan deze u een hoger bedrag in rekening brengen dan een goede reparatiewerkplaats die u 100% garantie geeft.
Als u besluit om naar de reparatiewerkplaats te gaan in plaats van het zelf te doen, moet u foto's van de schade op uw laptop maken, zodat u de plaatselijke winkel kunt vertellen wat de schade is. Als de reparatiewerkplaats je laptop niet kan repareren, laten ze je dit weten en kun je ze vragen of ze je geld kunnen terugbetalen. als dat mogelijk is. Als de plaatselijke winkel u geen restitutie kan geven, kan zij u een andere plaats aanbevelen om de laptop aan te schaffen en zullen zij u helemaal geen kosten meer in rekening brengen voor reparatie.
Als de reparatie niet wordt gedekt door uw garantiekaart, kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen van de winkel of fabrikant. als het geen groot probleem is. Vaak kan zelfs een klein probleem dat niet zelf kan worden opgelost, in aanmerking komen voor een terugbetaling. als de winkel denkt dat het gedekt is. door de garantiekaartmaatschappij). Het is echter mogelijk dat u zelf contact moet opnemen met de kaartmaatschappij om te zien of zij de reparaties in uw geval vergoeden. als het gedekt is. als dat niet het geval is, moet u wellicht een andere winkel zoeken.
Hoewel veel winkels een geld-terug-garantie bieden, doen ze dat soms niet. geef een terugbetaling als de reparatiewerkplaats uw laptop slecht heeft uitgevoerd. als dat het geval is, moet u een andere winkel zoeken. een andere winkel. Het is niet ongebruikelijk dat de reparatie wordt gedekt door uw fabrikant.